Среда шестой седмицы Великого Поста. На утрени.

Тро́ичны гла́са. По 1-м стихосло́вии седа́льны Кре́стны Осмогла́сника два́, с Крестобогоро́дичным.

По 2-м же стихосло́вии седа́лен господи́на Ио́сифа. Гла́с 2.

Подо́бен: Ка́мень гро́бный:

Я́ко ка́менем отягче́н мно́гими греха́ми, во гро́бе лежу́ небреже́ния ще́дре: от него́же мя́ возведи́, Благоутро́бне Го́споди. [Два́жды.]

Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Милосе́рдия:

Честны́м Кресто́м Сына твоего́ соблюда́еми Влады́чице Чи́стая Богоро́дице, вся́кий прило́г бори́теля, вси́ удо́бь отража́ем. те́мже Тя́ по до́лгу прославля́ем я́ко Ма́терь Све́та, и Еди́ну Наде́жду ду́ш на́ших.

 

По 3-м стихосло́вии седа́лен, господи́на Фео́дора. Гла́с 3.

Подо́бен: Красоте́ де́вства:

Дне́сь Ла́зарь уме́рый погреба́ется, и рыда́ние пою́т сего́ сро́дницы, я́коже Прови́дец и Бо́г, стра́сть предре́кл еси́: Ла́зарь у́спе, ученико́м провеща́я, но ны́не иду́ воскреси́ти его́же созда́х. сего́ ра́ди Тебе́ вси́ вопие́м: сла́ва держа́ве кре́пости Твоея́. [Два́жды.]

Крестобогоро́дичен: 

 

Неискусобра́чная чи́стая, и Ма́ти Твоя́ Христе́, зря́щи тя́ ме́ртва ви́сяща на Дре́ве, ма́терски рыда́ющи глаго́лаше: что́ Ти воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р безблагода́тный, мно́гих и вели́ких Твои́х даро́в, Сы́не Мо́й, наслажде́йся? пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Кано́н в мине́и: и трипе́снец, господи́на Ио́сифа, гла́с 2.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Непло́дствовавший мо́й у́м,/ плодоно́сен Бо́же покажи́ ми,/ де́лателю до́брых,/ насади́телю благи́х,// благоутро́бием Твои́м.

Си́лою Креста́ Твоего́ укрепи́в у́м мо́й, изнемо́гший прило́гми лука́выми, к хоте́нию твоему́ напра́ви Го́споди.

Уны́ния дрема́нием, на одре́ спя́ща мя́ сласте́й воздви́гни Го́споди, и Твои́м страсте́м покло́нника покажи́.

 

Просвети́вшеся душа́ми, посто́м чи́сты усре́сти по́йдем Христа́, ко Иерусали́му гряду́щаго пло́тию.

 

Богоро́дичен: Неопали́вшаяся огне́м Божества́ Чи́стая, попали́ моя́ ве́щная стремле́ния страсте́й, я́ко да Ве́рно Чи́стая сла́влю Тя́.

И́ный. Гла́с 3.

Ирмо́с: Непло́дная душе́ и безча́дная,/ стяжи́ пло́д благосла́вный,/ веселя́щися возопи́й:/ утверди́хся Тобо́ю Бо́же,/ не́сть свя́т, не́сть пра́веден,// па́че тебе́ Го́споди.

Дне́сь Ла́зарь уме́рый, не утаи́ся всеви́дящаго о́ка Иису́сова. те́мже сказу́ет сие́ ученико́м, вопия́: Ла́зарь дру́г На́ш у́спе, воскреси́ти его́ иду́.

Во Иуде́ю Го́споди па́ки ити́ ре́к, ученики́ устраши́л еси́, но де́рзостно вопия́ше Фома́: живо́т е́сть, и́дем, а́ще у́бо и у́мрем, а́бие оживе́м.

Тро́ичен: Тро́ице Единосу́щная, вседержи́телю О́тче, Сы́не Собезнача́льный, с Сопресто́льным Боже́ственным Ду́хом, Еди́но Поклоне́ние, Божество́ Несозда́нное, Тебе́ пое́м вси́ челове́цы.

 

Богоро́дичен: Де́во Ма́ти пречи́стая, ко́реню Иессе́ов, от него́же Христо́с возсия́, Живоно́сный Цве́т земноро́дных, Е́юже изба́вихомся тли́ и сме́рти, Тя́ пое́м вси́ Чи́стая.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Ра́дуйся Сио́не, ны́не гряде́т Ца́рь тво́й кро́ток, я́коже проро́к возопи́, и но́сит жребя́ Сего́ пло́тски, руко́ю Свое́ю вся́ содержа́щаго: пое́м Держа́ву Его́.

Ирмо́с: Непло́дная душе́ и безча́дная,/ стяжи́ пло́д благосла́вный,/ веселя́щися возопи́й:/ утверди́хся Тобо́ю Бо́же,/ не́сть свя́т, не́сть пра́веден,// па́че тебе́ Го́споди.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В купине́ Моисе́ю Девы чу́до,/ на Сина́йстей горе́,/прообрази́вшаго иногда́,/ по́йте, благослови́те,// и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Смире́нныя моея́ души́ тя́жкий ка́мень лю́таго уны́ния отвали́ Христе́, и воздви́гни мя́ от гро́ба нечу́вствия в сла́ву Твою́ Сло́ве.

Сме́рть дру́га Твоего́ предсказа́л еси́ друго́м, за милосе́рдие ми́лости, Прови́дче и Бо́же: его́же име́л еси́ воздви́гнути из гро́ба четверодне́вна, к твоему́ славосло́вию.

Во Иуде́ю па́ки Христе́ гряде́ши, и́щущую жи́зни Тя́ Дре́во, Дре́вом уби́ти, жела́я обезсме́ртвити умерщвле́нныя Дре́ва сне́дию.

Богоро́дичен: В тебе́ Де́во чи́стая, ви́дена бы́ша вся́ ше́ствия Бо́га, сохра́ншаго Твою́ чистоту́ по рождестве́, запечатле́нну я́ве во вся́ ве́ки.

И́ный.

Ирмо́с: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго пре́жде ве́к Бо́га,/ и в после́дняя от Богоро́дицы в пло́ть обле́кшася,/ я́ко соверше́нна челове́ка,/ и Бо́га и́стинна,/ по́йте, благослови́те,// и превозноси́те во вся́ ве́ки.

 

Ла́зарь дне́сь уме́рый изно́сится, дру́г Христо́в, и рыда́ют су́щии с Мари́ею и Ма́рфою вси́: Христо́с же ра́достию прихо́дит к нему́, показа́ти лю́дем, я́ко То́й е́сть живо́т все́х.

Я́ко из горы́ Елео́нския, от высоты́ ми́лостыней, доброде́телей ве́твие лю́дие секу́ще, прииди́те угото́вим к на́м мы́сленно прише́ствие Христо́во, пою́ще, благословя́ще Его́, и превознося́ще во вся́ ве́ки.

 

Благослови́м Отца́, и Сына, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Тро́ичен: Триипоста́сная Еди́нице, О́тче, Сы́не и Ду́ше Живы́й, Еди́но Божество́, Еди́но Ца́рство, Тя́ хва́лят незаходи́маго све́та А́нгельская во́инства, и мы́ земни́и пое́м, благослови́м, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

 

Богоро́дичен: Се́ вси́ ро́дове блажи́м Тя́ Пречи́стая, вели́чия Твоя́ зря́ще: Ты́ бо ражда́еши преесте́ственно все́х Творца́ Бо́га су́ща и челове́ка. те́мже Тя́ благослови́м, и превозно́сим во ве́ки.

 

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Со о́троки и мы́ усря́щим Христа́ Бо́га, вме́сто ва́ий принося́ще ми́лостыню, в моли́тве серде́чней, с ве́твьми оса́нна вопию́ще: благослови́те, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви:

Ирмо́с: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго пре́жде ве́к Бо́га,/ и в после́дняя от Богоро́дицы в пло́ть обле́кшася,/ я́ко соверше́нна челове́ка,/ и Бо́га и́стинна,/ по́йте, благослови́те,// и превозноси́те во вся́ ве́ки.

 

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От земноро́дных кто́ слы́ша таково́е?/ или кто́ ви́де когда́, я́ко Дева обре́теся во чре́ве иму́щая?/ и безболе́зненно Младенца поро́ждшая?// таково́е Твое́ чу́до и Тя́ Чистая Богородице велича́ем.

 

Дании́л посто́м огражде́н, загради́ уста́ звере́й: сему́ ревну́ющи душе́ моя́, рыка́ющаго я́коже льва́ зми́я, и и́щущаго бра́шно сотвори́ти вся́кую ду́шу, кре́стною по́мощию отжени́.

Сло́ве Бо́жий, умерщвле́нную греха́ми ду́шу мою́, и затворе́нную во гро́бе преступле́ния, животода́тельным Твои́м сло́вом воскреси́в, принести́ Тебе́ ве́тви доброде́телей, победи́телю сме́рти, сподо́би.

 

Не́бо я́ко престо́л име́яй, и подно́жие зе́млю: Бо́га Отца́ Сло́во, на жребя́ти носи́мь, во гра́д вхо́дит Святы́й из у́ст младе́нец хвалу́ кра́сную, я́ко Ца́рь все́х соверши́ти.

Богоро́дичен: В жена́х Ты́ еди́на украси́лася еси́, о Пречу́дная Чи́стая! красне́йшее Сло́во роди́вши, па́че все́х челове́к я́вльшагося красне́йша: Того́ у́бо моли́, скве́рну очи́стити, Де́во, се́рдца моего́.

 

И́ный.

Ирмо́с: На Сина́йстей горе́,/ ви́де Тя́ в купине́ Моисе́й,/ неопа́льно о́гнь Божества́ Заче́ншую во чре́ве:/ Дании́л же Тя́ ви́де го́ру несеко́мую:/ же́зл прозя́бший,/ Иса́иа взыва́ше,// от ко́рене Дави́дова.

Надгро́бныя сле́зы излива́ют Ла́заревы сестры́, зря́щыя сро́дника дне́сь под ка́менем го́рьким: Христо́с же мо́й издале́ча сие́ сказу́я, глаго́лаше апо́столом Свои́м, ра́дуюся ва́с ра́ди, не бе́х бо пло́тию та́мо.

 

Па́ки гряде́т к тебе́, уби́йце Иуде́е, Христо́с, спаси́тельную стра́сть жела́я испо́лнити я́ко Бо́г: Его́же иска́ла еси́ ка́мением уби́ти, се́ к Тебе́ самозва́н хотя́ прихо́дит ко уби́йству Твоему́, во е́же спасти́ на́с.

 

Тро́ичен: Божество́ еди́ница, и Тро́ица е́сть: о пресла́внаго обраще́ния! соединя́емая естество́м, дели́тся Ли́цы, сво́йственно: несеко́ма бо сече́тся, еди́но су́щи трои́тся: сия́ Оте́ц е́сть, Сы́н, и Ду́х Живы́й, соблюда́ющая все́.

Богоро́дичен: Деторо́дную де́ву кто́ слы́ша, и ма́терь без му́жа? Мари́е соверша́еши чу́до: но скажи́ Ми, ка́ко? не испыту́й глубины́ Богорожде́ния Моего́: сие́ всеи́стинное, па́че челове́ча ума́ постиже́ние.

 

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

От фи́ник ва́иа спле́тше мы́сленно, и чу́вственно сре́тение Влады́це сотвори́м, гряду́щему к на́м: и́бо благослове́н Гряды́й во и́мя Го́спода же и Отца́, я́ко Сы́н и́стинный.

Ирмо́с: На Сина́йстей горе́,/ ви́де Тя́ в купине́ Моисе́й,/ неопа́льно о́гнь Божества́ Заче́ншую во чре́ве:/ Дании́л же Тя́ ви́де го́ру несеко́мую:/ же́зл прозя́бший,/ Иса́иа взыва́ше,// от ко́рене Дави́дова.

Свети́лен гла́са.

На стихо́вне стихи́ра самогла́сна дне́, два́жды. Гла́с 1:

Изра́иль в порфи́ру и червлени́цу облача́шеся,/ оде́ждами свяще́нными и ца́рскими сия́я:/ зако́ном же и проро́ки богате́я,/ зако́нными слу́жбами веселя́шеся:/ но Тебе́ обнища́вшаго распе́н вне́ вра́т Благоде́телю,/ и жи́ва по распя́тии отмета́яся,/ в не́драх Бо́га Отца́ присносу́щнаго,/ жа́ждет ка́пли благода́ти:/ я́коже бога́тый неми́лостивый от Ла́заря убо́гаго,/ и́же в порфи́ре и червлени́це,/ в негаси́мый о́гнь вше́д:/ и ви́дя боле́знует,/ пе́рвее крупи́ц и́стины ску́дныя лю́ди язы́ческия,/ ны́не в не́дрех ве́ры Авраа́ма гре́ющияся,/ Твоея́ кро́ве багряни́цу с червлени́цею креще́ния нося́щия,/ и Твои́ми оби́лующия и наслажда́ющияся дарова́нии,/ и глаго́лющия:// Христе́ Бо́же на́ш сла́ва Тебе́.

Му́ченичен: Ва́с прехва́льнии му́ченицы,/ ни ско́рбь, ни теснота́, ни гла́д,/ ни гоне́ние ниже́ ра́ны,/ ни я́рость звере́й,/ни ме́чь, ниже́ о́гнь претя́й,/ разлучи́ти от Бо́га возмого́ша:/ любо́вию же па́че к Нему́,/ я́ко в чужди́х подви́гшеся телесе́х естество́ забы́сте,/ сме́рть презре́вше./ Те́мже и по достоя́нию боле́зней ва́ших мзду́ прия́сте,/ Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы бы́сте,// моли́теся о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Всехва́льнии му́ченицы:

Ви́дящи ви́сима Христе́,/ Чи́сто Ро́ждшая Тя́,/ пове́сившаго на вода́х зе́млю Человеколю́бче, взыва́ше:/ увы́ мне́, что́ стра́нное виде́ние,/ ка́ко за́йде добро́та Твоя́,/ сладча́йший Сы́не,безме́рная,/ велича́ю Твою́ ми́лость,// я́ко стра́ждеши во́лею за все́х.

На 6-м часе́ тропа́рь проро́чества. Гла́с 5:

Ми́лости Твоя́ Го́споди сотвори́ с на́ми, и не преда́ждь на́с беззако́нием на́шым, святы́й Влады́ко Вседержи́телю, Тебе́ мо́лимся.

Проки́мен, псало́м 112. Гла́с 4: Хвали́те о́троцы Го́спода, хвали́те и́мя Госпо́дне.

Сти́х: Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до ве́ка.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Ис.58:1–11.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: возопи́й кре́постию и не пощади́; я́ко трубу́ возвы́си гла́с тво́й и возвести́ лю́дем Мои́м грехи́ и́х и до́му Иа́ковлю беззако́ния и́х. Мене́ де́нь от дне́ и́щут и разуме́ти пути́ Моя́ жела́ют, я́ко лю́дие пра́вду сотвори́вшии и суда́ Бо́га своего́ не оста́вившии: про́сят ны́не у Мене́ суда́ пра́ведна, и прибли́житися ко Го́споду жела́ют, глаго́люще: Что́ я́ко пости́хомся, и не уви́дел еси́? смири́хом ду́шы на́шя, и не уве́дел еси́? во дни́ бо поще́ний ва́ших обрета́ете во́ли ва́шя, и вся́ подру́чныя ва́шя томите́. А́ще в суде́х и сва́рех постите́ся, и бие́те пястьми́ смире́ннаго, вску́ю мне́ постите́ся я́коже дне́сь, е́же услы́шану бы́ти с во́плем гла́су ва́шему? Не сицева́го поста́ А́з избра́х, и дне́, е́же смири́ти челове́ку ду́шу свою́, ниже́ а́ще сляче́ши я́ко се́рп вы́ю твою́, и вре́тище и пе́пел посте́леши, ниже́ та́ко нарече́те по́ст прия́тен. Не такова́го [бо] поста́ А́з избра́х, глаго́лет Госпо́дь: но разреша́й вся́к соу́з непра́вды, разруша́й обдолже́ния наси́льных писа́ний, отпусти́ сокруше́нныя в свобо́ду, и вся́кое писа́ние непра́ведное раздери́. Раздробля́й а́лчущым хле́б тво́й, и ни́щыя безкро́вныя введи́ в до́м тво́й: а́ще ви́диши на́га, оде́й, и от сво́йственных пле́мене твоего́ не пре́зри. Тогда́ разве́рзется ра́но све́т тво́й, и исцеле́ния твоя́ ско́ро возсия́ют: и преды́дет пред тобо́ю пра́вда твоя́, и сла́ва Бо́жия объи́мет тя́. Тогда́ воззове́ши, и Бо́г услы́шит тя́, и еще́ глаго́лющу ти́, рече́т: се́ приидо́х. а́ще оти́меши от себе́ соу́з, и рукобие́ние, и глаго́л ропта́ния, И да́си а́лчущему хле́б от души́ твоея́, и ду́шу смире́нную насы́тиши: тогда́ возсия́ет во тьме́ све́т тво́й, и тьма́ твоя́ бу́дет я́ко полу́дне. И бу́дет Бо́г тво́й с тобо́ю при́сно.

Проки́мен псало́м 113. Гла́с 6: Благослове́ни вы́ Го́сподеви сотво́ршему не́бо и зе́млю. Сти́х: Не́бо Небесе́ Го́сподеви, зе́млю же даде́ сыново́м челове́ческим.

Видео-записи хоровых репетиций: П.Г. Чесноков, Херувимская "Софрониевская": часть 1, часть 2, часть 3. П.Ф. Распопов, "Единородный Сыне": часть 1, часть 2, часть 3. "Во Царствии" знаменное, "Благослови душе" С.В. Рахманинов: часть 1, часть 2, часть 3. С.В. Рахманинов "Благослови, душе моя, Господа" из Литургии: часть 1, часть 2, часть 3. "Достойно есть" царя Феодора: часть 1, часть 2, часть 3. "Милость мира" знаменный распев, гармонизация арх. Матфея: часть 1, часть 2, часть 3, часть 4, часть 5. Приглашаем в хор! Подробнее ЗДЕСЬ.

Animation.gif
Animation.gif

Регентские курсы Колобанова А.В.
+7 (926) 100-29-25

Основаны в 2012 году.

Сотрудничество

Ваша информация на нашем сайте

ИП Колобанов Алексей Владимирович.

ИНН: 771674008851

ОГРНИП: 317774600388127

ОКВЭД: 85.41

Ищем дополнительные учебные помещения для аренды.
С предложениями пишите или звоните.