Глас 3-й. Суббота. Повечерие.

 

Кано́н Пресвяте́й Богоро́дице. Гла́с 3

Пе́снь 1

Ирмо́с: Во́ды дре́вле, / ма́нием Боже́ственным, / во еди́но со́нмище совокупи́вый,  /и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, / Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть: // Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Я́ко Ма́терь Бо́жию Тя́ Ду́хом Боже́ственным, Отца́ же благоволе́нием я́вльшуюся, ве́рнии пе́сньми чи́стыми венча́им, Пречи́стая Богоневе́сто: и целу́ем Тя́ пе́ньми со Арха́нгелом, во спасе́ние на́ше.

От ре́бр у́бо Ада́мовых созида́ется Е́ва, дре́вним богозда́нием: от утро́бы же Богоро́дицы яви́ся Христо́с, сы́й Бо́г на́ш, вочелове́чься непрело́жно, вре́менен бы́сть Преве́чный.

Сла́ва: И́же Е́вину утро́бу осу́ждь в печа́лех, роди́ти плоды́ в боле́зни, во чре́во Твое́ всели́ся, Де́во Чи́стая, сы́й Бо́г на́ш, пло́тию яви́ся па́че сло́ва, и прама́терний разреши́ до́лг.

И ны́не: В неча́яния глубину́ впа́дше тягота́ми, приле́жно зове́м, Богороди́тельнице, к Тебе́: Влады́чице, помози́ потопля́емым де́лы лука́вых прегреше́ний, Тя́ бо Еди́ну и́мамы наде́жду по Бо́зе.

Пе́снь 3

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й,  /Сло́вом созида́емая, / соверша́емая Ду́хом, / Вседержи́телю Вы́шний, // в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Тя́ проявля́ше же́зл Ааро́нов, без напое́ния процве́тший, Богоро́дице Пречи́стая, без се́мене ро́ждши вопло́щшагося Бо́га непреме́нно.

Боже́ственный о́гнь Тя́ нося́щу, я́ко свети́льник, Пречи́стая, прови́де проро́к Ду́хом, благоуха́ние нося́щую су́щым в ми́ре, и жи́знь ве́чную.

Сла́ва: Ко Арха́нгелу присту́пим Гаврии́лу, ра́дуйся, веща́юще Де́ве пе́сньми: Тобо́ю бо разреши́тся осужде́ния пра́дедняя кля́тва.

И ны́не: Тя́, Пресвята́я Богоро́дице, я́ко сте́ну спасе́ния иму́ще гре́шнии спаса́емся: не пре́зри, Влады́чице, и не посрами́ на́ша моле́ния.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди, / Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. / Те́мже Ти́ зове́м благодаря́ще: // сла́ва си́ле Твое́й Го́споди.

Го́ру мы́сленную, доброде́телей се́нь, Ду́хом дре́вле Авваку́м богови́дно Тя́ ви́дев, пропове́даше, Пречи́стая: я́ко от ю́га прише́дша от Тебе́ Сло́во пло́ть прие́мша.

Го́ру Тя́ ве́лию несеко́мую Дании́л Ду́хом ви́де, не новосеко́му явля́я чистоту́ де́вства Твоего́, Влады́чице: от нея́же ка́мень усече́ся, Христо́с Сло́во, ле́сти низлага́я и́дольския.

Сла́ва: Го́ру Тя́ Дави́д чу́дну и ту́чну прорече́: Единоро́дный бо от Отца́ Сы́н в Тя́ благоволи́, Чи́стая, всели́тися воплоща́емь. Те́м Ти́, ра́дуйся, Ду́хом зове́м.

И ны́не: Вся́ блага́я и те́плая засту́пница су́щи гре́шником и смире́нным, Богороди́тельнице Пречи́стая Влады́чице, от бе́д, и скорбе́й, и грехо́в спаса́й рабы́ Твоя́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Я́ко ви́де Иса́иа обра́зно / на престо́ле превознесе́на Бо́га, / от а́нгел сла́вы дориноси́ма, / О окая́нный, вопия́ше, а́з: / прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, / Све́та Невече́рня, // и ми́ром влады́чествующа.

Израсти́ же́зл Иессе́ев цве́т неувяда́емый, Де́ва Мари́а Бо́га Безнача́льнаго, без се́мене, от Ду́ха Боже́ственнаго и О́тча, ца́рства держа́вная язы́ческая облада́вшаго, на Него́же язы́цы упова́ша.

Кня́зь ми́рный прии́де на престо́л Дави́дов, ца́рствуя из Тебе́, Богоро́дице, Бо́г воплоща́емь: О чу́до! И бра́нь разре́ш, потче́ кня́зи моави́тския, и Тебе́ ро́ждшую Цари́цу показа́.

Сла́ва: Непоро́чную Твою́ добро́ту, от Нея́же Христо́с в пло́ть облече́ся без се́мене, Де́во, Иса́иа явля́я, зове́т вопия́: Госпо́дь сла́вы гряде́т на о́блаце ле́гце, и пре́лести тьму́ отгоня́я, просвети́т на́с.

И ны́не: От Ду́ха Свя́та заче́нши Сло́во Единосу́щное Отцу́, Де́во Сие́ родила́ еси́ во дву́ Естеству́ су́ща, Бо́га соверше́нна и соверше́нна Челове́ка: его́же ве́рою почита́ем плотско́е явле́ние.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, / и исчеза́ет ду́х мо́й: / но простры́й, Влады́ко, / высо́кую Твою́ мы́шцу, // я́ко Петра́ мя, Упра́вителю, спаси́.

О́др Тя́ пе́сньми прему́дрый преднапису́ет, Всепе́тая, на Не́мже почи́ Бо́г воплоща́емь во Ипоста́си из Тебе́, и просла́ви Тя́, несме́сно ражда́емь.

Бы́сть Сло́ву я́ко избра́нная, Де́во Всепе́тая, избра́нная оде́жда: я́ко порфи́ру Боже́ственную из Тебе́ пло́ть прие́м воцари́ся, боголе́пно оде́явся.

Сла́ва: Бы́сть соедине́ния Боже́ственнаго вмести́лище, Богоневе́сто, зла́та светле́йши: Тобо́ю бо бы́сть Бо́г я́ко челове́к, и бесе́дова челове́ком Бо́г, я́ко челове́к.

И ны́не: Умертви́ нече́ствующих в Тя́, Де́во Всепе́тая, зло́бы е́ресь: я́ко за́вистию та́ют пресла́вное Твоего́ О́браза ви́дяще подо́бие.

Го́споди, поми́луй, три́жды. Сла́ва, и ны́не:

Седа́лен, гла́с 3:

От теплоты́ ве́ры вопию́ Ти, Богоро́дице, недосто́йными усты́, и скве́рным се́рдцем: спаси́ мя, погруже́ннаго греха́ми, уще́дри умерщвле́ннаго отча́янием, да зову́ Ти спаса́емь: ра́дуйся, Де́во, христиа́ном помо́щнице.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Пре́жде о́бразу злато́му, / перси́дскому чти́лищу, / о́троцы не поклони́шася, / трие́ пою́ще посреде́ пе́щи:  //отце́в Бо́же благослове́н еси́.

Купина́ и пла́мень сообра́зне совоку́пльшеся, и нетле́нна обоя́ я́вльшеся, Тя́, Де́во, я́сно проявля́ют: и́бо родила́ еси́ Бо́га, и де́вствуеши.

Руно́ и роса́ Гедео́ну во измене́нии образу́ема, рождество́ Твое́ предпи́шут: Ты́ бо Еди́на Боже́ственное Сло́во но́сиши во чре́ве, я́ко до́ждь, Де́во Ма́ти.

Сла́ва: Греха́ моего́ о́гнь па́че гее́нскаго, пла́мень мне́ содева́ет, си́й угаси́, Чи́стая, Твое́ю ми́лостию, покая́нием мя́ ко све́ту наставля́ющи.

И ны́не: Твоего́ зра́ка явле́ние, Богоро́дице Пречи́стая, чту́ще я́ко пе́рвый о́браз Тя́, засту́пницу при́сно, и покро́в благопреме́нен к Бо́гу и́мамы вси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Вавило́нская пе́щь о́троки не опали́, / ниже́ Божества́ о́гнь Де́ву растли́. / Те́м со о́троки ве́рнии возопии́м: // благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.

Тя́ Оте́ц изво́ли Неве́сту Неискусобра́чную, я́ко кри́н пресве́тлый посреде́ те́рния обре́т, све́тлостию добро́ты блиста́ющую Ду́хом Боже́ственным, Сы́ну в жили́ще.

Святе́йшую вы́шних си́л Де́ву Пренепоро́чную, без разсужде́ния сла́влю я́ве: Творца́ бо си́х во чре́ве понесе́, несме́сным соедине́нием пло́ть прие́мша от Тебе́.

Сла́ва: Де́вство некра́домо Де́во сохра́нши, Ма́ти яви́лася еси́ Сы́на Бо́жия вои́стинну, Отца́ благоволе́нием Неве́ста бы́вши, и прия́телище сла́вы Ду́ха нетле́нно.

И ны́не: И́же естество́м Невеще́ственный Бо́г и Неви́димый, про́сто и неизрече́нно па́че естества́ ражда́ется Челове́к от Святы́я Де́вы, сугу́б зри́мь во Еди́ной Ипоста́си,  в Не́йже ви́димь е́сть писа́ньми.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Но́вое чу́до и боголе́пное: / Деви́ческую бо две́рь затворе́ную / я́ве прохо́дит Госпо́дь, / на́г во вхо́де, / и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, / и пребыва́ет Две́рь затворе́на. // Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.

Свята́го ко́рене Свя́т Пло́д: непло́дныя бо, освяще́нныя зако́ном Бо́жиим О́тчиим, неувяда́емую жи́знь соверша́ющую Богоро́дица Отрокови́ца процвете́: и ра́дуется А́нна, прие́мши Отроча́ в ста́рости, Бо́жию Ма́терь, Ю́же сла́вим.

Но́во Рождество́ и богови́дно Свята́го Твоего́ и Богоно́снаго чре́ва Чи́стая: в не́м бо написа́ся о́браз в челове́ка О́тчиим пе́рстом, Сы́н вопло́щься Свя́т Ду́хом Святы́м. Его́же несме́сно я́ко Бо́га и Челове́ка велича́ем.

Сла́ва: Вопие́т вся́к су́д на мя́: дела́ бо грехо́вных дея́ний во́пль содева́ют мне́ претя́ще, и душа́ вся́ ве́сть, и́миже препре́на бу́дет, и трепе́щет пла́мене гее́нскаго: от него́же пре́жде конца́, моли́твами Твои́ми изба́ви мя́, Влады́чице.

И ны́не: По Рождестве́ яви́ся нетле́нна, Чи́стая: неизме́нно бо Зижди́теля все́х пло́тию, Богоро́дице, родила́ еси́ Челове́ка па́че естества́, О́тча Существа́ не отсту́пльша, и а́бие пребы́сть Де́ва Ду́хом Боже́ственным. Те́мже сла́вяще Тя́, пе́снь соверша́ем.

Та́же, Досто́йно е́сть: Трисвято́е. Конда́к воскре́сен, и отпу́ст.

Видео-записи: Концерт большого хора курсов в храмеВозложение цветов к мемориалам героев. Литургия на Селигере. Малый состав хора курсов на богослужении, фрагменты с разными регентами. С.В. Рахманинов "Три русские песни": часть 1, часть 2, часть 3, часть 4П.Г. Чесноков, Херувимская "Софрониевская": часть 1, часть 2, часть 3. П.Ф. Распопов, "Единородный Сыне": часть 1, часть 2, часть 3. "Во Царствии" знаменное, "Благослови душе" С.В. Рахманинов: часть 1, часть 2, часть 3. С.В. Рахманинов "Благослови, душе моя, Господа" из Литургии: часть 1, часть 2, часть 3. "Достойно есть" царя Феодора: часть 1, часть 2, часть 3. "Милость мира" знаменный распев, гармонизация арх. Матфея: часть 1, часть 2, часть 3, часть 4, часть 5. Приглашаем в хор! Подробнее ЗДЕСЬ.

2018201820196-1048x524.jpg

Регентские курсы Колобанова А.В.
+7 (926) 100-29-25

Основаны в 2012 году.

Сотрудничество

Ваша информация на нашем сайте

ИП Колобанов Алексей Владимирович.

ИНН: 771674008851

ОГРНИП: 317774600388127

ОКВЭД: 85.41

Ищем дополнительные учебные помещения для аренды.
С предложениями пишите или звоните.