Глас 2-й. Неделя. Утреня.

На Бо́г Госпо́дь тропа́рь: Егда́ снизше́л еси́: Сла́ва, и ны́не: Вся́ па́че смы́сла:

По 1-м стихосло́вии, седа́льны воскре́сны, гла́с 2:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва сне́м Пречи́стое Твое́ те́ло, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве закры́в положи́: но тридне́вен воскре́сл еси́, Го́споди, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Стих: Воскресни́, Го́споди Бо́же мо́й, да вознесе́тся рука́ Твоя́, не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Мироно́сицам жена́м при гро́бе предста́в а́нгел вопия́ше: ми́ра ме́ртвым су́ть прили́чна, Христо́с же истле́ния яви́ся чу́ждь. Но возопи́йте: воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Препросла́вленна еси́, Богоро́дице Де́во, пое́м Тя́: Кресто́м бо Сы́на Твоего́ низложи́ся а́д, и сме́рть умертви́ся, умерщвле́ннии воста́хом, и живота́ сподо́бихомся: ра́й восприя́хом дре́внее наслажде́ние. Те́м благодаря́ще, славосло́вим я́ко Держа́внаго Христа́ Бо́га на́шего, и Еди́наго Многоми́лостиваго.

По 2-м стихосло́вии седа́льны, гла́с 2:

Ка́мень гро́бный запеча́тати не возбрани́в, ка́мень ве́ры воскре́с по́дал еси́ все́м, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сти́х: Испове́мся Тебе́, Го́споди, все́м се́рдцем мои́м, пове́м вся́ чудеса́ Твоя́.

Ученико́в Твои́х ли́к с мироно́сицами жена́ми ра́дуется согла́сно: о́бщий бо пра́здник с ни́ми пра́зднуют, в сла́ву и че́сть Твоего́ Воскре́сения. И те́ми вопие́м Ти́, Человеколю́бче Го́споди: лю́дем Твои́м пода́ждь ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во, вопло́щшим бо ся из тебе́ а́д плени́ся, Ада́м воззва́ся, кля́тва потреби́ся, Е́ва свободи́ся, сме́рть умертви́ся, и мы́ ожи́хом. Те́м воспева́юще вопие́м: благослове́н Христо́с Бо́г благоволи́вый та́ко, сла́ва Тебе́.

По непоро́чнах ипакои́, гла́с 2:

По стра́сти ше́дшя во гро́б жены́, во е́же пома́зати те́ло Твое́ Христе́ Бо́же, ви́деша а́нгелы во гро́бе, и ужасо́шася: гла́с бо слы́шаху от ни́х, я́ко воскре́се Госпо́дь, да́руя ми́рови ве́лию ми́лость.

 

Степе́нна, гла́с 2.

Антифо́н 1:

 

И́хже стихи́ повторя́юще пое́м:

На не́бо о́чи пуща́ю моего́ се́рдца,/ к Тебе́, Спа́се,// спаси́ мя Твои́м осия́нием.

Поми́луй на́с согреша́ющих Тебе́ мно́го, на вся́кий ча́с,/ О Христе́ мо́й,// и да́ждь о́браз пре́жде конца́ пока́ятися Тебе́.

Сла́ва: Свято́му Ду́ху, Е́же ца́рствовати подоба́ет,/ освяща́ти, подвиза́ти тва́рь:// Бо́г бо е́сть, Единосу́щен Отцу́ и Сло́ву.

И ны́не, то́йже.

Антифо́н 2:

А́ще не Госпо́дь бы бы́л в на́с,/ кто́ дово́лен це́л сохране́н бы́ти от врага́,// ку́пно и человекоуби́йцы?

Зубо́м и́х не преда́ждь Спа́се, Твоего́ раба́:/ и́бо льво́вым о́бразом на мя́// подвиза́ются врази́ мои́.

Сла́ва: Свято́му Ду́ху живонача́лие и че́сть:/ вся́ бо созда́нная,// я́ко Бо́г сы́й си́лою соблюда́ет во Отце́, Сы́ном же.

И ны́не, то́йже.

Антифо́н 3:

Наде́ющиися на Го́спода,/ уподо́бишася горе́ святе́й:// и́же ника́коже дви́жутся прило́ги вра́жиими.

В беззако́нии ру́к свои́х/ да не про́струт Боже́ственне живу́щии:// не оставля́ет бо Христо́с жезла́ на жре́бии Свое́м.

Сла́ва: Святы́м Ду́хом то́чится вся́ка прему́дрость:/ отсю́ду благода́ть апо́столом,// и страда́льчествы венча́ются му́ченицы, и проро́цы зря́т.

И ны́не, то́йже.

Проки́мен, гла́с 2: Воста́ни, Го́споди Бо́же мо́й, повеле́нием, и́мже запове́дал еси́,/ и со́нм люде́й обы́дет Тя́.

Сти́х: Го́споди Бо́же мо́й, на тя́ упова́х, спаси́ мя.

Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие воскре́сно, и про́чая по ря́ду. Воскре́сение Христо́во: псало́м 50.

 

Кано́н воскре́сн. Гла́с 2.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́,/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть,/ Препросла́вленный Госпо́дь,// сла́вно бо просла́вися.

Припе́в: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскре́сению Твоему́.

Мирски́й кня́зь, Бла́же, ему́же написа́хомся, за́поведи Твоея́ не послу́шавше, кресто́м Твои́м осуди́ся: прирази́ся бо Ти́ я́ко сме́ртну: отпаде́ же вла́сти Твоея́ держа́вою, и немощны́й обличи́ся.

Изба́витель ро́да челове́ческаго, и нетле́нному животу́ Нача́льник в ми́р прише́л еси́: Воскре́сением бо Твои́м раздра́л еси́ сме́ртныя пелены́, Е́же славосло́вим вси́: сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Превы́шши яви́лася еси́, Чи́стая Присноде́во, вся́кия неви́димыя же и ви́димыя тва́ри: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́ко благоволи́ воплоти́тися во утро́бе Твое́й, Его́же со дерзнове́нием моли́, спасти́ ду́шы на́шя.

Други́й кано́н крестовоскре́сен, [его́же краестро́чие: 

Пою́ хвалу́ живоно́сному сло́ву.] Гла́с 2.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Нетре́ну, необы́чну,/ немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́,/ избра́нный вопия́ше Изра́иль:// Го́сподеви пои́м, я́ко просла́вися.

Си́ла немощны́х, Воскре́сение па́дших, и нетле́ние уме́рших бы́л еси́, Христе́, пло́ти Твоея́ стра́стию: я́ко просла́вися.

Уще́дри па́дший о́браз, и воскреси́ сокруше́нный, Соде́тель Бо́г и Обнови́тель умерщвле́н бы́в все́х оживи́: я́ко просла́вися.

И́н кано́н Пресвяте́й Богоро́дице, [его́же краестро́чие: 

Пою́ хвалу́ живоно́сней Отрокови́це.] Гла́с 2.

 

Пе́снь 1 

 

Ирмо́с то́йже.

Невеще́ственная дре́вле ле́ствица, и стра́нно оледене́вший пу́ть мо́ря, Твое́ явля́ше Рождество́, Чи́стая, е́же пое́м вси́: я́ко просла́вися.

Си́ла Вы́шняго, Ипоста́сь Соверше́нная, Бо́жия Му́дрость, вопло́щшися, Пречи́стая, из Тебе́, к челове́ком бесе́дова  я́ко просла́вися.

Про́йде сквозе́ две́рь непрохо́дную, заключе́нныя утро́бы Твоея́, пра́вды Со́лнце Чи́стая, и ми́рови возсия́: я́ко просла́вися.

Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:

Пе́снь 3

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди,/ язы́ческая неплодя́щая це́рковь,/ прише́ствием Твои́м,// в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Тва́рь в стра́сти Твое́й изменя́шеся, зря́щи Тя́ в нище́тне о́бразе от беззако́нных поруга́ема, основа́вшаго вся́ Боже́ственным манове́нием.

От пе́рсти по о́бразу мя́ руко́ю Твое́ю созда́л еси́: и сокруше́нна па́ки в пе́рсть сме́ртную за гре́х, Христе́, соше́д во а́д, совоскреси́л еси́.

Богоро́дичен: Чи́ни удиви́шася а́нгельстии, Пречи́стая, и челове́ческая устраши́шася сердца́ о Рождестве́ Твое́м: те́мже Тя́, Богоро́дицу, ве́рою чти́м.

И́н:

Ирмо́с: Лу́к сокруши́ся си́льных держа́вою Твое́ю, Христе́,// и си́лою немощству́ющии препоя́сашася.

И́же все́х вы́шши Христо́с, ума́лися ма́лым чи́м, стра́стию плотско́ю, а́нгельскаго естества́.

Ме́ртв со беззако́нными вмени́вся, сия́я жена́м венце́м сла́вы, Христе́, яви́лся еси́ от Воскре́сения.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

И́же вре́мене превы́шший вся́каго, я́ко вре́менем Творе́ц, из Тебе́, Де́во, во́лею Младе́нец созда́ся.

Чре́во простра́ннейшее небе́с воспои́м, и́мже Ада́м на небесе́х ра́дуяся живе́т.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни а́нгел,/ но Са́м, Го́споди, вопло́щься,/ и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка./ Те́м зову́ Ти:// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Предстои́ши суди́щу я́ко суди́мь, Бо́же мо́й, не вопия́, Влады́ко, су́д износя́ язы́ком: и́мже стра́стию Твое́ю, Христе́, вселе́нней соде́лал еси́ спасе́ние.

Стра́стию Твое́ю, Христе́, врагу́ оскуде́ша ору́жия, проти́вным же е́же во а́д схожде́нием Твои́м, гра́ды разруши́шася, и мучи́телева де́рзость низложе́на бы́сть.

Богоро́дичен: Тя́, приста́нище спасе́ния, и сте́ну недви́жиму, Богоро́дице Влады́чице, вси́ ве́рнии све́мы: Ты́ бо моли́твами Твои́ми избавля́еши от бе́д ду́шы на́шя.

И́н:

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, сла́вное Твое́ смотре́ние,/ и просла́вих, Человеколю́бче,// непостижи́мую Твою́ си́лу.

Ви́девши на дре́ве Тя́, Христе́, пригвожде́на Де́ва, Я́же неболе́зненно Тя́ ро́ждшая, ма́терски боле́зни претерпе́.

Побежде́на бы́сть сме́рть, ме́ртв пленя́ет а́дова врата́: всея́дцу бо разо́ршуся, я́же па́че естества́ вся́ ми́ дарова́шася.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

Се́ превознесе́ся Боже́ственная Гора́ до́му Госпо́дня, превы́шше си́л, Богома́терь я́вственнейше.

Зако́нов есте́ственных кроме́, Еди́на Де́во ро́ждши Влады́чествующаго тва́рию, сподо́билася еси́ Боже́ственнаго зва́ния.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же:/ Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику Отцу́ Твоему́,/ от но́щи неве́дения,// приведе́ние и́мамы.

Я́ко ке́дры, Христе́, язы́ков шата́ние сокруши́л еси́ во́лею, Влады́ко: я́ко изво́лил еси́ на кипари́се, и на пе́вке, и ке́дре, пло́тию совозвыша́емь.

В ро́ве, Христе́, преиспо́днем положи́ша Тя́ бездыха́нна ме́ртва: но Твое́ю я́звою забве́нныя ме́ртвыя, и́же во гробе́х спя́щыя, уя́звен с Собо́ю воскреси́л еси́.

Богоро́дичен: Моли́ Сы́на Твоего́ и Го́спода, Де́во Чи́стая, на Тя́ упова́ющым ми́р дарова́ти, плене́нным избавле́ние, от сопроти́вных настоя́ний.

И́н:

Ирмо́с: У́гль Иса́ии проявле́йся,/ Со́лнце из де́вственныя утро́бы возсия́,// во тьме́ заблу́ждшым, богоразу́мия просвеще́ние да́руя.

Пости́ти отверги́йся Ада́м, вкуша́ет смертоно́снаго дре́ва пе́рвый: но сего́ гре́х потребля́ет, распны́йся Вторы́й.

Естество́м челове́ческим стра́стен же и сме́ртен бы́л еси́, И́же безстра́стный невеще́ственным Божество́м, обезтли́вый умерщвле́нныя, Христе́, от преиспо́дних а́довых воскреси́л еси́.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

О́блацы весе́лия сла́дость кропи́те су́щым на земли́: я́ко Отроча́ даде́ся, И́же сы́й пре́жде ве́к, от Де́вы вопло́щься Бо́г на́ш.

Житию́ и пло́ти мое́й све́т возсия́, и дря́хлость греха́ разруши́: напосле́док от Де́вы без се́мене вопло́щься вы́шний.

 

Пе́снь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:// от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Я́ко злоде́й Пра́ведник осуди́ся и со беззако́нными на дре́ве пригвозди́ся, пови́нным оставле́ние Свое́ю да́руя кро́вию.

Еди́нем у́бо челове́ком, пе́рвым Ада́мом дре́вле в ми́р вни́де сме́рть, и Еди́нем Воскре́сение Сы́ном Бо́жиим яви́ся.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́, и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи И́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́ о́бразы.

И́н:

Ирмо́с: Гла́с глаго́л моле́бных от боле́зненныя, Влады́ко,/ души́ услы́шав, от лю́тых мя́ изба́ви:// Еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.

Блюсти́тели положи́л еси́ па́дшему, Херуви́мы дре́ва живо́тнаго, но ви́девше Тя́, две́ри отверзо́шася: яви́лся бо еси́ путетворя́ разбо́йнику в ра́й.

Пу́ст а́д и испрове́ржен бы́сть сме́ртию Еди́наго: е́же бо мно́гое бога́тство сокро́виществова, Еди́н о все́х на́с Христо́с истощи́л е́сть.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

Естество́ челове́ческое рабо́тающее греху́, Влады́чице Чи́стая, Тобо́ю свобо́ду улучи́: Тво́й бо Сы́н, я́ко а́гнец, за все́х закала́ется.

Вопие́м Ти́ вси́ и́стинней Богома́тери, прогне́вавшыя рабы́ изба́ви: Еди́на бо дерзнове́ние к Сы́ну и́маши.

Конда́к, гла́с 2:

Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се,/ и а́д ви́дев чу́до, ужасе́ся,/ и ме́ртвии воста́ша:/ тва́рь же ви́дящи сра́дуется Тебе́,/ и Ада́м свесели́тся,// и ми́р, Спа́се мо́й, воспева́ет Тя́ при́сно.

И́кос:

Ты́ еси́ Све́т омраче́нным, Ты́ еси́ Воскре́сение все́х, и Живо́т челове́ков, и все́х совоскреси́л еси́, сме́ртную держа́ву, Спа́се, разо́рь, и а́дова врата́ сокруши́вый, Сло́ве: и ме́ртвии ви́девше чу́до чудя́хуся, и вся́ка тва́рь сра́дуется о Воскресе́нии Твое́м, Человеколю́бче. Те́мже и вси́ сла́вим и пое́м Твое́ снизхожде́ние, и ми́р, Спа́се мо́й, воспева́ет Тя́ при́сно.

 

Пе́снь 7

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ е́сть:/ Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,// Сы́й благослове́н, и препросла́влен.

Не терпе́л еси́, Влады́ко, за благоутро́бие сме́ртию челове́ка зре́ти му́чима, но прише́л и спа́сл еси́ Твое́ю кро́вию, челове́к бы́в: Сы́й благослове́н, и Препросла́влен Бо́г оте́ц на́ших.

Ви́девше Тя́, Христе́, оболче́на во оде́жду отмще́ния, ужасо́шася вра́тницы а́довы: безу́мнаго бо мучи́теля раба́, Влады́ко, прише́л еси́ уби́ти: Сы́й благослове́н и Препросла́вен Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Святы́х Святе́йшую Тя́ разуме́ем, я́ко Еди́ну ро́ждшую Бо́га Непреме́ннаго, Де́во Нескве́рная, Ма́ти Безневе́стная: все́м бо ве́рным источи́ла еси́ нетле́ние, Боже́ственным Рождество́м Твои́м.

И́н:

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы, любому́дрейшии дре́вле:/ от богоприя́тныя бо души́ богосло́вяще, устна́ми поя́ху:// Пребоже́ственный отце́в и на́ш Бо́же благослове́н еси́.

Осуди́ пра́отца дре́вле во Еде́ме преслуша́ние: но во́лею суди́мь бы́сть, престу́пльшему разреша́я прегреше́ния, Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

Спа́сл еси́ уя́звеннаго язы́ком, за́вистию человекоуби́йцы, во Еде́ме во́льным угрызе́нием: во́льною бо стра́стию (во Еде́ме: во́льное бо угрызе́ние во́льною стра́стию) исцели́л еси́, Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

Богоро́дичен: Ходя́ща мя́ в се́ни сме́ртней призва́л еси́ к све́ту, темнозра́чный а́д, блиста́нием обло́ж Божества́, Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

Зря́ше в нощи́ у́бо Иа́ков, я́ко в гада́нии Бо́га воплоще́нна, из Тебе́ же све́тлостию яви́ся пою́щым: Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

Зна́мения я́же в Тебе́ неизрече́ннаго проявля́я сня́тия, со Иа́ковом бо́рется: и́мже во́лею соедини́ся челове́ком, Чи́стая: Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

Ме́рзок и́же не пропове́дует Тя́ Де́вы Сы́на, Еди́наго от Препе́тыя Тро́ицы несумне́нною ве́рою, и язы́ком вопия́: Пребоже́ственный отце́в Бо́г, и Препросла́влен.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щыя:// благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Кро́вию Твое́ю, Христе́, очервле́но пло́ти Твоея́ зря́ще одея́ние тре́петом ужаса́хуся мно́гому Твоему́ долготерпе́нию, а́нгельстии чи́ни, зову́ще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Ты́ мое́ сме́ртное оде́ял еси́, Ще́дре, в безсме́ртие воста́нием Твои́м. Те́мже веселя́щеся благода́рственно воспева́ют Тя́ избра́ннии лю́дие, Христе́, зову́ще Тебе́: поже́рта бы́сть вои́стинну сме́рть побе́дою.

Богоро́дичен: Ты́ И́же Отцу́ неразлу́чнаго, во утро́бе богому́жно пожи́вша безсе́менно зачала́ еси́, и неизрече́нно родила́ еси́, Богороди́тельнице Пречи́стая: те́мже Тя́ спасе́ние все́х на́с све́мы.

И́н:

Ирмо́с: О подо́бии зла́те, небре́гше треблаже́ннии ю́ноши,/ неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, среди́ огня́ воспева́ху:/ осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь,// и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Ви́ден бы́л еси́ на кресте́ пригвожда́емь, И́же бога́тый в ми́лости, во́лею погре́блся еси́: и тридне́вно воскре́сл еси́, и изба́вил еси́ вся́ челове́ки, Человеколю́бче, ве́рою пою́щыя: да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Изба́вити от истле́ния, соше́д в преиспо́дняя, Сло́ве Бо́жий, его́же созда́л еси́, Христе́, си́лою Твое́ю Боже́ственною, и без истле́ния сотво́рь, сла́вы присносу́щныя Твоея́ прича́стника соде́лал еси́, да пое́т, зову́щи, вся́ тва́рь, и превозно́сит Христа́ во ве́ки.

И́н

 

Ирмо́с то́йже.

Ви́ден бы́сть на земли́ Тобо́ю, и с челове́ки поживе́, И́же бла́гостию несравне́нный и си́лою, Ему́же пою́ще вси́ ве́рнии зове́м: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Вои́стинну Тя́, Чи́стую, пропове́дающе сла́вим Богоро́дицу: Ты́ бо еди́на родила́ еси́ от Тро́ицы воплоще́нна, Ему́же со Отце́м и Ду́хом вси́ пое́м: да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Та́же, пое́м пе́снь Богоро́дицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: с припе́вом: Честне́йшую Херуви́м:

Пе́снь 9

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь,/ вопло́щься от Де́вы на́м яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная:// те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Я́ко в раи́ насажде́но на ло́бнем, Спа́се, требога́тое дре́во Твоего́ пречи́стаго Креста́, кро́вию и водо́ю Боже́ственною, я́ко от исто́чника Боже́ственнаго, ребра́ Твоего́, Христе́, напоя́емо, живо́т на́м прозябло́ е́сть.

Низложи́л еси́ си́льныя, распны́йся, Всеси́льне, и е́же ни́зу лежа́щее во а́дове тверды́ни, естество́ челове́ческое возне́с, на О́тчем посади́л еси́ престо́ле. С Ни́мже Тебе́ гряду́щу покланя́ющеся, велича́ем.

Тро́ичен: Еди́ницу Тричи́сленную, Тро́ицу Единосу́щную правосла́вно пою́ще ве́рнии, сла́вим: непресеко́мо Пребоже́ственное естество́, Трисве́тлую, Невече́рнюю Зарю́, Еди́ну нетле́нную на́м све́т Возсия́вшую.

И́н

 

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва:

Посреде́ осужде́нных, я́ко А́гнец возвы́шен бы́л еси́ Христе́, на кресте́, на ло́бнем копие́м в ребро́ пробода́емь, живо́т дарова́л еси́ на́м пе́рстным я́ко бла́г, ве́рою чту́щым Боже́ственное Твое́ Воскре́сение.

И́же Свое́ю сме́ртию, сме́рти держа́ву си́лою упраздни́вшему Бо́гу вси́ ве́рнии поклони́мся, я́ко и́же от ве́ка ме́ртвыя совоскреси́, и все́м подае́т живо́т и Воскре́сение.

И́н

Ирмо́с: Ве́сь еси́ жела́ние, ве́сь сла́дость, Сло́ве Бо́жий,/ Де́вы Сы́не, Бо́же бого́в, Го́споди, святы́х Пресвяты́й.// Те́м Тя́ вси́ с ро́ждшею велича́ем.

Же́зл кре́пости даде́ся естеству́ тле́нному, Сло́во Бо́жие во утро́бе Твое́й, Чи́стая: и сие́ воскреси́, до а́да попо́лзшееся. Те́мже тя́ всечи́стая, я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Ю́же изво́лил еси́, Влады́ко, приими́ ми́лостивно Моли́твенницу, Ма́терь Твою́ о на́с, и Твоея́ бла́гости вся́ческая испо́лнятся: да тя́ вси́ я́ко Благоде́теля велича́ем.

По катава́сии, ектениа́ ма́лая. Та́же, Свя́т Госпо́дь Бо́г на́ш. Посе́м ексапостила́рий у́тренний.

На хвали́тех стихи́ры воскре́сны, гла́с 2:

Сти́х: Сотвори́ти в ни́х су́д напи́сан: сла́ва сия́ бу́дет все́м преподо́бным Его́.

Вся́кое дыха́ние и вся́ тва́рь,/ Тя́ сла́вит, Го́споди,/ я́ко Кресто́м сме́рть упраздни́л еси́,/ да пока́жеши лю́дем, е́же из ме́ртвых Твое́ воскре́сение,// я́ко Еди́н Человеколю́бец.

Сти́х: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.

Да реку́т иуде́е,/ ка́ко во́ини погуби́ша стрегу́щии Царя́?/ почто́ бо ка́мень не сохрани́ Ка́мене жи́зни?/ Или́ Погребе́ннаго да дадя́т,/ или́ Воскре́сшему да покло́нятся, глаго́люще с на́ми:// сла́ва мно́жеству щедро́т Твои́х, Спа́се на́ш, сла́ва Тебе́.

Сти́х: Хвали́те Его́ на си́лах Его́, хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.

Ра́дуйтеся, лю́дие, и весели́теся,/ а́нгел седя́й на ка́мени гро́бнем,/ то́й на́м благовести́, ре́к:/ Христо́с воскре́се из ме́ртвых, Спа́с ми́ра,/ и испо́лни вся́ческая благоуха́ния:// ра́дуйтеся, лю́дие, и весели́теся.

Сти́х: Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем: хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.

А́нгел у́бо е́же ра́дуйся,/ пре́жде Твоего́ зача́тия, Го́споди, Благода́тней принесе́:/ а́нгел же ка́мень сла́внаго Твоего́ гро́ба в Твое́ воскре́сение отвали́:/ о́в у́бо в печа́ли ме́сто, весе́лия о́бразы возвеща́я:/ се́й же в сме́рти ме́сто, Влады́ку Жизнода́вца пропове́дуя на́м,/ те́мже вопие́м ти́:// Благоде́телю все́х, Го́споди, сла́ва Тебе́.

И́ны стихи́ры Анато́лиевы, гла́с 6.

Сти́х: Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це, хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.

Возлия́ша ми́ра со слеза́ми на гро́б Тво́й жены́,/ и испо́лнишася ра́дости уста́ и́х,/ внегда́ глаго́лати:// воскре́се Госпо́дь.

Сти́х: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния: вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Да похва́лят язы́цы и лю́дие Христа́ Бо́га на́шего,/ во́лею на́с ра́ди Кре́ст претерпе́вшаго,/ и во а́де тридне́вновавшаго:/ и да покло́нятся его́ из ме́ртвых Воскре́сению,// И́мже просвети́шася всего́ ми́ра концы́.

Сти́х: Воскресни́, Го́споди Бо́же мо́й, да вознесе́тся рука́ Твоя́, не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Ра́спят и погребе́н бы́л еси́, Христе́,/ я́коже изво́лил еси́,/ испрове́ргл еси́ сме́рть, и воскре́сл еси́ во сла́ве, я́ко Бо́г и Влады́ка,// да́руя ми́рови жи́знь ве́чную и ве́лию ми́лость.

Сти́х: Испове́мся Тебе́, Го́споди, все́м се́рдцем мои́м, пове́м вся́ чудеса́ Твоя́.

О вои́стинну беззако́ннии,/ печа́тавше ка́мень, бо́льших на́с чуде́с сподо́бисте!/ И́мут ра́зум стра́жие, дне́сь про́йде из гро́ба, и глаго́лаху:/ рцы́те, я́ко на́м спя́щым, приидо́ша ученицы́, и украдо́ша Его́./ И кто́ кра́дет мертвеца́, па́че же и на́га;/ Са́м воскре́се самовла́стно я́ко Бо́г,/ оста́вль во гро́бе и погреба́тельная Своя́:/ прииди́те ви́дите, иуде́е, ка́ко не расто́рже печа́ти,/ сме́рть попра́вый и ро́ду челове́ческому безконе́чную жи́знь да́руяй,// и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, стихи́ра ева́нгельская. И ны́не, Богоро́дичен: Преблагослове́нна еси́ Богоро́дице: Славосло́вие вели́кое.

По славосло́вии тропа́рь, глас 2:

Воскре́с из гро́ба, и у́зы растерза́л еси́ а́да,/ разруши́л еси́ осужде́ние сме́рти, Го́споди,/ вся́ от сете́й врага́ изба́вивый,/ яви́вый же себе́ апо́столом Твои́м,/ посла́л еси́ я́ на про́поведь,/ и те́ми ми́р Тво́й пода́л еси́ вселе́нней,// еди́не Многоми́лостиве.

Видео-записи хоровых репетиций: П.Г. Чесноков, Херувимская "Софрониевская": часть 1, часть 2, часть 3. П.Ф. Распопов, "Единородный Сыне": часть 1, часть 2, часть 3. "Во Царствии" знаменное, "Благослови душе" С.В. Рахманинов: часть 1, часть 2, часть 3. С.В. Рахманинов "Благослови, душе моя, Господа" из Литургии: часть 1, часть 2, часть 3. "Достойно есть" царя Феодора: часть 1, часть 2, часть 3. "Милость мира" знаменный распев, гармонизация арх. Матфея: часть 1, часть 2, часть 3, часть 4, часть 5. Приглашаем в хор! Подробнее ЗДЕСЬ.

Animation.gif
Animation.gif

Регентские курсы Колобанова А.В.
+7 (926) 100-29-25

Основаны в 2012 году.

Сотрудничество

Ваша информация на нашем сайте

ИП Колобанов Алексей Владимирович.

ИНН: 771674008851

ОГРНИП: 317774600388127

ОКВЭД: 85.41

Ищем дополнительные учебные помещения для аренды.
С предложениями пишите или звоните.