Глас 1-й. Среда. Утреня.

По 1-м стихосло́вии, седа́льны кре́стны. Гла́с 1.

Распе́ншуся Ти́, Христе́, поги́бе мучи́тельство, и попра́на бы́сть си́ла вра́жия: ниже́ бо а́нгел, ни челове́к, но Ты́ са́м, Го́споди, спа́сл еси́ на́с, сла́ва Тебе́.

Сти́х: Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся подно́жию но́гу Его́, я́ко свя́то е́сть.

 

Креста́ Твоего́ Дре́ву покланя́емся, Человеколю́бче: я́ко на не́м пригвозди́лся еси́ животе́ все́х, и ра́й отве́рзл еси́ Спа́се, ве́рою прише́дшему к Тебе́ разбо́йнику, и пи́щи сподо́бил еси́ испове́дающаго Тя́: помяни́ мя, Го́споди. Приими́ я́коже о́наго и на́с зову́щих: согреши́хом вси́, милосе́рдием Твои́м не пре́зри на́с.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:

А́гнца на Кресте́ А́гница зря́щи, с разбо́йникома распина́ема Тя́, долготерпели́ве Сло́ве, и копие́м к ре́бра пробода́ема, восклица́ше вопию́щи ма́терски: что́ стра́нное и ужа́сное, Иису́се мо́й, та́инство, несказа́нно соверша́емое? Ка́ко покрыва́ешися гро́бом неопи́санный Бо́же? Да мя́ ро́ждшую Тя́ не оста́виши, Сы́не мо́й сладча́йший.

По 2-м стихосло́вии седа́льны, гла́с 1:

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, побе́ды на сопроти́вныя да́руя и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Сти́х: Бо́г же Ца́рь на́ш пре́жде ве́ка, соде́ла спасе́ние посреде́ земли́.

Ору́жие кре́стное во бране́х яви́ся не́когда благочести́вому царю́ Константи́ну, непобеди́мая побе́да на враги́ ве́ры ра́ди: сего́ трепе́щут сопроти́вныя си́лы: се́й бы́сть ве́рных спасе́ние, и па́влу похвала́.

Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х Свои́х, Бо́г Изра́илев.

Му́ченичен: Боле́зньми святы́х, и́миже о тебе́ пострада́ша, умоле́н бу́ди Го́споди: и вся́ на́шя боле́зни исцели́, Человеколю́бче, мо́лимся.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:

Твое́ предста́тельство иму́ще Пречи́стая, и Твои́ми моли́твами лю́тых избавля́еми, Кресто́м Сы́на Твоего́ везде́ соблюда́еми, по до́лгу Тя́ вси́ благоче́стно велича́ем.

По 3-м стихосло́вии седа́льны, гла́с 1.

Подо́бен: Гро́б тво́й:

На Дре́ве Тя́ сло́ве кре́стнем, за милосе́рдие ми́лости, пове́шена пло́тию во́лею, я́ко ви́де со́лнце, не терпя́ дерзнове́ния помрачи́ся. Те́мже омраче́нную ду́шу мою́ просвети́ непристу́пным све́том Твои́м, и спаси́ мя, молю́ся.

Распростры́й на Кресте́ дла́ни Твоя́, Ще́дре, язы́ки бы́вшыя дале́че от Тебе́, собра́л еси́ сла́вити мно́гую Твою́ благосты́ню: но при́зри на насле́дие Твое́, и низложи́ вою́ющих на ны́, Кресто́м Твои́м честны́м.

 

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:

Нескве́рная А́гница, А́гнца и па́стыря пове́шена на Дре́ве ме́ртва зря́щи, пла́чущи веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́ е́же па́че сло́ва Сы́не мо́й сни́тие, и во́льныя стра́сти, Бо́же преблаги́й?

Кано́н Честно́му и Животворя́щему Кресту́, [его́же краегране́сие: Кресто́м спаса́емь е́смь, пострада́вшаго влады́ки. Творе́ние Ио́сифово.] Гла́с 1

Пе́снь 1

Ирмо́с: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль,/ непроходи́мое про́йде я́ко су́шу,/ врага́ зря́ потопля́ема,/ пе́снь я́ко благоде́телю пое́т Бо́гу,// чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, я́ко просла́вися.

На Кресте́ воздвиза́емь Христе́, совоздви́гл еси́ па́дшаго челове́ка, и всю́ вра́жию си́лу низве́ргл еси́ Сло́ве. Те́мже Твоя́ стра́сти воспева́ю пострада́вшаго, и от страсте́й изба́вльшаго мя́.

Сла́вы Госпо́дь Ты́ еси́, и́же сла́вою венча́вый челове́ка, те́рнием венча́лся еси́, я́ко да терноно́сное естество́ на́ше сотвори́ши плодоно́сно, сади́телю Боже́ственных дея́ний.

Му́ченичен: Святы́х собо́р пресвяты́й зако́нно пострада́вый, всю́ крове́й святы́х тече́ньми тва́рь освяти́л е́сть, и скве́рныя бесо́м же́ртвы приноси́мыя, о бо́зе Отце́ потреби́л е́сть.

Му́ченичен: Ва́ша всесвяти́и му́ченицы, о́блацы муче́ний не скры́ша терпели́вная боре́ния: те́мже па́че со́лнечных лу́чь сла́внии яви́стеся, облиста́юще я́ве зари́ спасе́ния.

Богоро́дичен: Ору́жием снеда́шеся Пречи́стая, страсте́й Сы́на Твоего́, я́ко зря́ше того́ копие́м пробода́ема, е́же в раи́ возбрани́тельное отрева́ющаго ору́жие, не даю́щее ве́рным Боже́ственнаго вхо́да.

 

Други́й кано́н Пресвяте́й Богоро́дице, гла́с 1.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ Боголе́пно в кре́пости просла́вися,/ та́ бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,// изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Струи́ мне́ сле́з душе́вных да́руй Всенепоро́чная, я́же исто́чник оставле́ния ро́ждши, грехо́вную скве́рну отмыва́юща, и во смире́нии жи́знь мою́ изводя́ща.

Превы́шши бы́сть Чи́стая тва́ри, Бо́га вопло́щши. Те́мже молю́ Тя́: от гно́я страсте́й возста́ви мя́, и к Боже́ственней высоте́ безстра́стия возведи́.

Ми́лостива ми́ яви́ся Чи́стая, в де́нь су́дный, молю́ся, вся́каго избавля́ющи мя́ стра́шнаго стоя́ния и лю́таго муче́ния, прибега́ющаго под кро́в Тво́й Пречи́стая Влады́чице.

Мра́ком грехо́вным одержи́ма мя́, и па́дша Пречи́стая, воздви́гни, сле́з ту́чу даю́щи ми́, и́миже омы́ю скве́рная дела́: Тя́ бо еди́ну Засту́пницу и́мамы Богоро́дице.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Не му́дростию и бога́тством да хва́лится сме́ртный свои́м,/ но ве́рою Госпо́днею правосла́вно взыва́я Христу́ Бо́гу, и поя́ при́сно:// на ка́мени Твои́х за́поведей утверди́ мя, Влады́ко.

Ископа́ша Ти́ беззако́ннии ру́це и но́зе Иису́се мо́й, дла́нию неизрече́нно созда́вшаго пе́рвее Христе́ Бо́же челове́ка, и стра́стию страсте́й, и тли́ все́х свобо́ждшаго.

Да ста́нет, вопия́ше Иису́с, луна́ же и со́лнце, е́же на кресте́ пропису́яй пострада́вшаго Влады́ку пло́тию, свети́лом помраче́ние. И́мже тмы́ нача́ла лука́вая посра́млена бы́ша.

Му́ченичен: Терпя́ху усе́рдно ра́ны сла́внии му́ченицы, и уязвля́еми, велиа́ра зми́я уязви́ша кре́пко: те́мже ду́ш на́ших ра́ны исцеля́ют при́сно, Боже́ственным манове́нием.

Му́ченичен: Ка́пища бесо́вская и хра́мы разори́сте му́ченицы, боле́зньми же и му́жеством са́ми себе́ пресла́вно хра́мы воздвиго́сте благода́тию, вмести́тельны Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Богоро́дичен: В ча́с страсте́й, кра́снаго доброто́ю зря́щи Де́во, виде́ния ниже́ добро́ты иму́ща, вопия́ла еси́ го́рько Чи́стая, восклица́ющи: увы́ Мне́, ка́ко стра́ждеши Сы́не, от страсте́й все́х хотя́й изба́вити?

 

И́н

Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь,/ и ми́лостивно в не́ вообра́жся:/ препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́ Святы́й:// одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Хра́м была́ еси́ Пречи́стая, все́ми ца́рствующаго, бы́вша мя́ верте́п душетле́нных разбо́йник, исхити́ от те́х озлобле́ния, и Боже́ственнаго Ду́ха чи́сто жили́ще яви́ мя. (Два́жды)

 

Сле́з ми́ посли́ ту́чу, изсуша́ющу тече́ния лука́вых мои́х дея́ний, молю́ся, я́же благоутро́бия ро́ждши ти́хую пучи́ну, Христа́ Бо́га на́шего, Богоро́дице Де́во всепе́тая.

Кре́пость на́м и сто́лп непоколеби́мь бу́ди Богора́дованная, и щи́т, и ору́жие непобеди́мое, мы́сленных вра́г полки́ от на́с возбраня́ющи, Богоро́дице Пречи́стая, ве́рою и любо́вию почита́ющих Тя́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Слы́ша дре́вле Авваку́м Христе́ чу́дный Тво́й слу́х, и стра́хом взыва́ше:/ от ю́га Бо́г прии́дет,/ и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи, спасти́ пома́занныя:// сла́ва си́ле Твое́й Го́споди.

Ра́ны и я́звы Христе́ претерпе́л еси́, я́звы се́рдца моего́ исцеля́я, же́лчи вкуси́в го́рькия, сла́дкаго вку́са тлетво́рнаго оте́мля вре́д: на дре́ве же пригво́ждся дре́внюю кля́тву потреби́л еси́.

Дале́че отринове́нныя от Тебе́ язы́ки, воздвиза́емь на кресте́ бли́з привле́кл еси́, примири́л же еси́ на́с Отцу́ Долготерпели́ве, в среду́ вве́л еси́ я́ко хода́тай Себе́: и посреде́ земли́ стра́сть претерпе́л еси́ поно́сную.

Му́ченичен: В мо́ре крове́й ва́ших та́йно богоблаже́ннии, со все́ми свои́ми во́инствы, мы́сленный фарао́н впа́д потопи́ся. Те́мже ра́достию вы́ спа́сшеся приидо́сте ко обетова́нней земли́, и небе́снии гра́ждане бы́сте.

Му́ченичен: Возмого́ша вжиля́еми Христо́вою стра́стию блаже́ннии, стра́сти разли́чныя восприя́ти на честне́й пло́ти. Сего́ ра́ди уставля́ют стра́сти ду́ш же и теле́с, восхваля́ющих те́х, и блажа́щих всегда́.

 

Богоро́дичен: Непра́ведно зря́щи заколе́ние Тя Христе́ ро́ждшая, рыда́ющи вопия́ше Ти́: правосу́де Сы́не, ка́ко непра́ведно осуди́лся еси́, хотя́й оправда́ти преступле́нием осужде́ныя дре́вле, и к тле́нию попо́лзшыяся?

И́н

Ирмо́с: Го́ру Тя́ благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му,// во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Бесо́вскими лестьми́ лю́те отвлачи́маго мя́ от за́поведей Бо́жиих, не пре́зри Блага́я: но уще́дри молю́ся, и того́ пре́лести покажи́ мя вы́шша, прибега́ющаго Пречи́стая к Твое́й ми́лости. (Два́жды)

Еди́не Сы́й ми́лостивне Христе́ Бо́же, Тебе́ ро́ждшия моли́твами, на Тя́ упова́ющих поми́луй, и уще́дри, и к све́ту за́поведей Твои́х наста́ви, и ве́чныя жи́зни сподо́би.

Усну́вша в сме́рть, и во гро́бе лежа́ща отча́яния Пречи́стая, око́вана желе́зы прегреше́ний мои́х, Твое́ю бо́дренною моли́твою воздви́гни, и к покая́нию испра́ви, молю́ся.

 

 

Пе́снь 5

Ирмо́с: Све́т Тво́й незаходи́мый возсия́й Христе́/ в сердца́ ве́рно пою́щих Тя́,/ ми́р подава́яй на́м, па́че ума́./ Те́м от но́щи неве́дения ко дню́ све́том Твои́м теку́ще,// славосло́вим Тя́ Человеколю́бче.

Со́лнце Спа́се обнажи́ся све́та, на дре́ве на́га Тебе́ зря́ ви́сяща, на вода́х пове́сившаго зе́млю: ка́мени же, на ка́мени я́ко ощути́ша воздви́жена, распада́шеся стра́хом, и основа́ния поколеба́шася.

Воздви́жен на дре́во, и гвоздьми́ пригво́ждся, окровави́л еси́ персты́ Долготерпели́ве, и копие́м пробода́емь в ре́бра, исцели́л еси́ я́зву Ада́мову, ю́же прия́т ребра́ послу́шав, и преслу́шав Сотво́ршаго и́.

 

Му́ченичен: Ра́й яви́ся му́ченик мно́жество, живо́тное име́я посреде́ дре́во Христа́: за Него́же поно́сную до́блественным по́мыслом сме́рть претерпе́вше, сне́дию ро́ду нача́льники умертви́вшаго зми́я, Боже́ственною си́лою умертви́ша.

Му́ченичен: Кро́вными ка́плями Христо́вы страда́льцы, безбо́жия глубину́ изсуши́сте, и Боже́ственными источе́нии чуде́с свяще́нных, страсте́й тече́ния ду́ш же и теле́с загражда́ете. Те́мже достодо́лжно ублажа́еми есте́.

Богоро́дичен: Удивля́шеся непоро́чная, на дре́ве зря́щи христа́ воздви́жена во́лею, и пла́чущи вопия́ше: Сы́не Мо́й и Бо́же, боле́зни в рождестве́ избе́гши, ны́не боле́зни стражду́, непра́ведно от беззако́нных распина́ему Ти́.

И́н

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием/ прише́ствия Твоего́ Христе́,/ и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия,// правосла́вно пою́щих Тя́.

Пото́цы мно́гих ми́ прегреше́ний приверго́шася, и хра́м души́ моея́ низложи́ша Пречи́стая: но я́же еси́ исправле́ние пра́отцем Богоро́дице, возста́ви мя́ раба́ Твоего́.

В тиме́нии мя́ страсте́й угле́бнувша окая́ннаго, и бу́рею мно́гих согреше́ний потопля́ема, ру́ку пода́вши влады́чице, возведи́ мя, и ко приста́нищу покая́ния напра́ви.

Душе́вных ми́ скве́рн очище́ние да́руй, и плотски́х мя́ боле́зней исцели́ молю́ся, и от обдержа́щаго лю́таго уны́ния премени́ моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Ве́сь от страсте́й безме́рных содержу́ся,/ и ки́том зо́л снизпадо́х:/ но возведи́ из истле́ния мя́ Бо́же,/ я́коже пре́жде Ио́ну,/ и ве́рою безстра́стие ми́ да́руй,/ я́ко да во гла́се хвале́ния,// и спасе́ния ду́хом пожру́ Ти.

Егда́ Моисе́й ру́це возде́в на высоту́, Твою́ стра́сть вообража́ше, просте́ршаго на дре́ве дла́ни, и лука́ваго разруши́вша держа́ву па́губную, те́мже Изба́вителя ве́дуще Тя́ и Спа́са пои́м, Человеколю́бче.

Ме́ртвость претерпе́л еси́ воздвиза́емь на дре́во, и умертви́теля на́шего умертви́л еси́: и оживи́в руку́ Твое́ю Христе́ созда́ние, в ре́бра же копие́м пробода́емь, источи́л еси́ две́ реце́ оставле́ния, во двою́ во́лю воспева́емый.

Му́ченичен: Честна́ ва́ша сме́рть святи́и пред Го́сподем ны́не бы́сть, поче́тших все́х честны́ми Свои́ми страстьми́, и безче́стнаго велиа́ра посрами́вших, все́ми приложе́нии му́к низложи́ти все́х ва́с ко́знствующаго.

Му́ченичен: Все́ю душе́ю ко все́м отлучи́стеся многови́дным прему́дрии муче́нием, всю́ обрето́сте спосо́бствующую ва́м по́мощь, во все́ челове́чество обо́лкшагося. Те́мже на у́ды ссека́еми: и огню́ приближа́ющеся веселя́стеся.

Богоро́дичен: Распя́тие Твое́ зря́щи Пречи́стая, вопия́ше: Сы́не, что́ зри́мое стра́нное виде́ние? и́же стра́сти боля́щих исцеля́яй, ка́ко стра́сть Христе́ терпи́ши нове́йшую? Что́ Ти врази́ возда́ша благода́телю, за ня́же благода́ть прия́ша?

И́н

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна,/ не́сть избавля́яй,/ вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ лю́ди Твоя́ Бо́же на́ш:// Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Рукописа́ние Пречи́стая, прегреше́ний мои́х копие́м расто́ргни, ро́ждшагося ра́ди из безсе́меннаго Твоего́ чре́ва: в кни́зе мя́ написа́ти сподо́би избра́нных, прибега́ющаго к Боже́ственному покро́ву Твоему́. (Два́жды)

Очи́сти Христе́, рабы́ Твоя́ моли́твами ро́ждшия Тя́, и низпосли́ я́ко еди́н бла́г согреше́ний проще́ние: Ты́ бо еси́ Спа́с, и Изба́витель все́м наде́ющымся на Тя́.

Умерщвле́на мя́ страстьми́ Пречи́стая Де́во, я́же Жизнода́вца ро́ждшая, оживи́ ны́не Твои́ми моли́твами, и победи́теля яви́ мя на врага́ зла́го: Тя́ бо еди́ну и́мамы к Бо́гу Помо́щницу на́шу.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Проидо́ша я́ко черто́г пе́щный пла́мень нестерпи́мый,/ и́же за благоче́стие иногда́ о́троцы святи́и показа́вшеся я́ве,/ и согла́сно воспева́юще, пе́снь поя́ху:// отце́в Бо́же благослове́н еси́.

Влады́ка Сы́й от раба́ прия́т Иису́се мо́й, ударе́ние, свободи́ти мя́ хотя́й порабоще́ннаго врагу́, на кресте́ же пригво́ждся спаса́еши мя́ пою́ща: и́же отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Потрясе́ся вся́ тва́рь, распина́ему Ти́ благоутро́бне Го́споди, копие́м пробода́ему Ти́, вра́г всетеле́сную прия́т я́зву, уя́звенный же Ада́м исцеле́, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Му́ченичен: Кресто́м огражде́нное страстоте́рпец во́инство сла́вное, ополче́ния вра́жия погуби́ благода́тию, и побе́ды венцы́ прия́т, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Му́ченичен: Огня́ си́льнейше стяжа́вше страда́льцы произволе́ние, не опа́льшеся огню́ приобща́ющеся, но попали́сте злоче́стия лука́вую ве́щь, вопию́ще: оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Рождество́ Твое́ Де́во, пресла́вно ве́ки породи́: и Воздви́жен на кре́ст, па́дшыя совоздви́же, и небе́сныя жи́тели показа́ вопию́щыя: отце́в Бо́же благослове́н еси́.

И́н

Ирмо́с: Тебе́ у́мную Богоро́дице, пе́щь/ разсмотря́ем ве́рнии:/ я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый,/ ми́р обнови́ во чре́ве Твое́м всеце́л,// хва́льный отце́в Бо́г, и препросла́влен.

Я́ко исто́чника жи́зни ро́ждшая, уме́ршую мою́ ду́шу живоно́сною десни́цею, Пречи́стая, воскреси́, и вопи́ти сподо́би во умиле́нии се́рдца моего́: прехва́льный отце́в Бо́же благослове́н еси́. (Два́жды)

 

Но́в Ада́м от чи́стых крове́й Твои́х бы́ти изво́лил е́сть, и́же пре́жде ве́к Бо́г. Его́же ны́не моли́, обетша́вшаго мя́ обнови́ти, зову́ща: прехва́льный оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Гне́ва путе́м вра́г приходя́, восхи́тити хотя́ неща́дно ду́шу мою́ смире́нную, сего́ сове́ты, Пречи́стая, разруши́: и пою́ща мя́ уще́дри: восхваля́емый отце́в Бо́же благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго показа́ о́браз,/ огнеро́сная пе́щь дре́вле:/ о́гнь бо не опали́ ю́ныя де́ти,/ Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное рождество́./ Те́м воспева́юще воспои́м:/ да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода,// и превозно́сит во вся́ ве́ки

Ра́спят бы́л еси́ на кресте́ во́лею, и́же ма́нием не́бо простры́й: гвоздьми́ же пригвозди́ся, упраздни́ти хотя́ поползнове́ние стра́стное первозда́ннаго Ада́ма. Те́м воспева́юще пое́м: да благослови́т тва́рь вся́кая Го́спода: и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Егда́ Тя ка́меня на ка́мени каменосерде́чный собо́р воздви́же, го́ры поколеба́шеся. Земля́ потрясе́ся, Сло́ве Бо́жий: и ду́шы коле́блемыя утверди́шася к Боже́ственней жи́зни, вопию́щыя всегда́, да благослови́т тва́рь вся́кая Го́спода, и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Му́ченичен: Истка́ша оде́жду спаси́тельную себе́ я́ве святи́и страстоте́рпцы: в наготе́ теле́сней стра́ждуще терпели́вно, и посы́пание ра́нам прие́млюще. Те́м воспева́юще пою́т: да благослови́т тва́рь вся́кая Го́спода, и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Му́ченичен: Ноготьми́ неми́лостивно страстоте́рпцы стру́жеми, и неща́дно на у́ды ссеца́еми, и ра́нам вся́ческим приобща́ющеся, истука́нным не пожро́ша, му́жества же столпи́ ве́рным яви́шася: благослови́те Христа́ дела́ вся́, зову́ще, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Да Тя́ преогорчева́яй безу́мный собо́р: я́коже возмня́ше от земли́ взя́ти Тя́: безча́дна бы́х и смуща́юся, и ма́терски се́рдцем боле́зную, неискусому́жная вопия́ше иногда́: на кресте́ ви́дящи Тя́ воздви́жена: с Не́юже тва́рь сла́вит Тя́, все́х Изба́вителя Иису́се во ве́ки.

И́н

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы изра́илевы,/ я́коже в горни́ле/ добро́тою благоче́стия, чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода,// по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Просвети́ ми о́чи серде́чныя, я́же две́рь све́та чи́стая, о́блак страсте́й, и тьму́ глубо́кую разгоня́ющи, да пою́: вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, и превозноси́те его́ во ве́ки.(Два́жды)

О все́х Влады́чице чи́стая, не преста́й моля́щися Тебе́ призыва́ющих я́ко Ма́терь Бо́жию, Де́во всенепоро́чная, и вопию́щих: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Спасе́ния вину́ Христа́ неизрече́нно ро́ждшая, моли́ о все́х вопию́щих приле́жно Де́во всепе́тая: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Та́же пое́м пе́снь Богоро́дицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: И покло́ны.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Неизглаго́ланное Де́вы та́инство:/ не́бо бо сия́, и престо́л херуви́мский,/ и светоно́сный черто́г показа́ся./ Христа́ Бо́га Вседержи́теля.// Сию́ благоче́стно я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Я́коже ви́де Тя́ дре́вле на дре́ве пове́шена Спа́се, зе́млю пове́сившаго на вода́х безме́рных, разбо́йник благоразу́мный, ве́рно вопия́ше Ти́: помяни́ мя, с ни́мже благоче́стно Твоя́ страда́ния прославля́ем.

 

Распина́емь поколеба́л еси́ земли́ основа́ния, копие́м же пробода́емь источа́еши безсме́ртныя ка́пли, кро́вь и во́ду, и́миже челове́чество очи́стил еси́ от страсте́й Иису́се: те́мже Тя́ воспева́юще велича́ем.

 

Му́ченичен: Веселя́хуся в муче́ниих святи́и, са́ми себе́ поощря́юще я́коже на сла́дость, до́блии: ста́нем, вопию́ще: се́ отве́рзе по́прище Христо́с, венцы́ ны́не подае́т те́м, и́хже возлюби́.

Му́ченичен: Просвеща́ется вся́ко ве́рных еди́нственное торжество́, страда́ния почита́ющее все́х непобеди́мых му́ченик, и тьмы́ боле́зней: и́хже ра́ди неболе́зненныя сподо́бишися сла́дости и жи́зни, и присносу́щнаго наслажде́ния.

Богоро́дичен: Человеколю́бца сло́ва неизрече́нно поро́ждшая, Его́же зря́щи Отрокови́ца от челове́к во́лею стра́ждуща, что́ сие́, вопия́ше? Бо́г безстра́стен стра́сть прие́млет: я́ко да от страсте́й изба́вит ве́рою покланя́ющихся Ему́.

И́н

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная:/ и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь,/ да Тя́ Богоро́дице// непреста́нно велича́ем.

Возми́ тя́жкое бре́мя мои́х согреше́ний, Богоро́дице всепе́тая, и легча́йшее и́го Сы́на и Бо́га Твоего́ сподо́би мя́ носи́ти, и по стези́ ше́ствовати к го́рнему соверше́нию возводя́щей. (Два́жды)

Трепе́щу помышля́я, Всенепоро́чная, стра́шный де́нь прише́ствия Христо́ва: вся́ бо жи́знь моя́ во гресе́х сконча́ся, и страсте́й душа́ моя́ испо́лнися. но уще́дри мя́ и вся́каго изба́ви тогда́ осужде́ния.

Приими́ Пречи́стая Влады́чице, непотре́бнаго раба́ Твоего́ моле́ния, и души́ моея́ и те́ла смуще́ние во глубо́кую тишину́ преложи́: я́ко да Тя́ велича́ю спаса́емь.

Та́же: Досто́йно е́сть: и покло́н. Ектениа́ ма́лая, и свети́лен. Та́же псалмы́ обы́чныя.

На стихо́вне стихи́ры кре́стны. Гла́с 1:

Тебе́ на дре́ве пригво́ждшагося пло́тию,/ и живо́т на́м пода́вшаго,// я́ко Спа́са и Влады́ку, пои́м непреста́нно.

Сти́х: Испо́лнихомся зау́тра ми́лости Твоея́ Го́споди, и возра́довахомся, и возвесели́хомся, во вся́ дни́ на́шя возвесели́хомся, за дни́ в ня́же смири́л ны́ еси́, ле́та, в ня́же ви́дехом зла́я, и при́зри на рабы́ Твоя́, и на дела́ Твоя́,/ и наста́ви сы́ны и́х.

Твои́м кресто́м Христе́, еди́но ста́до бы́сть а́нгелов и челове́ков,/ и во еди́ном собо́ре не́бо и земля́ весели́тся, вопия́:// Го́споди сла́ва Тебе́.

Сти́х: И бу́ди све́тлость Го́спода Бо́га на́шего на на́с, и дела́ ру́к на́ших испра́ви на на́с,/ и де́ло ру́к на́ших испра́ви.

Ва́с всехва́льнии му́ченицы,/ ни ско́рбь, ни теснота́, ни гла́д, ни гоне́ние, ниже́ ра́ны,/ ни я́рость звере́й, ни ме́чь, ниже́ о́гнь претя́щий разлучи́ти от Бо́га возмого́ша:/ любо́вию же па́че к Нему́,/ я́ко в чужди́х подви́гшеся телесе́х, естество́ забы́сте, сме́рть презре́вше./ Те́мже и по достоя́нию боле́зней ва́ших мзду́ прия́сте,/ и небе́снаго ца́рствия насле́дницы бы́сте,// непреста́нно моли́теся о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:

У креста́ Твоего́ предстоя́щи Сло́ве Бо́жий,/ А́гница и непоро́чная Ма́ти Твоя́,/ рыда́ющи вопия́ше:/ увы́ Мне́ Сы́не, ка́ко умира́еши на кресте́?/ увы́ Мне́, Све́те Мо́й сла́дкий,/ где́ Твоея́ добро́ты ны́не за́йде зра́к?// красне́йший па́че все́х челове́к.

Та́же, Бла́го е́сть испове́датися Го́сподеви: И трисвято́е, и по О́тче на́ш: тропа́рь. Иере́й глаго́лет ектению́, и отпу́ст. Та́же ча́с 1-й и псалмы́ обы́чны, и коне́чный отпу́ст.

Видео-записи хоровых репетиций: П.Г. Чесноков, Херувимская "Софрониевская": часть 1, часть 2, часть 3. П.Ф. Распопов, "Единородный Сыне": часть 1, часть 2, часть 3. "Во Царствии" знаменное, "Благослови душе" С.В. Рахманинов: часть 1, часть 2, часть 3. С.В. Рахманинов "Благослови, душе моя, Господа" из Литургии: часть 1, часть 2, часть 3. "Достойно есть" царя Феодора: часть 1, часть 2, часть 3. "Милость мира" знаменный распев, гармонизация арх. Матфея: часть 1, часть 2, часть 3, часть 4, часть 5. Приглашаем в хор! Подробнее ЗДЕСЬ.

Animation.gif
Animation.gif

Регентские курсы Колобанова А.В.
+7 (926) 100-29-25

Основаны в 2012 году.

Сотрудничество

Ваша информация на нашем сайте

ИП Колобанов Алексей Владимирович.

ИНН: 771674008851

ОГРНИП: 317774600388127

ОКВЭД: 85.41

Ищем дополнительные учебные помещения для аренды.
С предложениями пишите или звоните.